Creative Marketing – Gray Label
Organic Apparel for the Little Minimalist

We werken bij Gray Label met een seizoenskleur die, verschillend per collectie, domineert.
Het samenstellen van de feed is een van mijn dagelijkse werkzaamheden. Deze moet altijd inspireren, divers en in lijn zijn.

Om het divers te houden werk ik graag met een combinatie van eigenbeeld en UGC.
Hiervoor werken we samen met fotografen die kindjes hebben en het leuk vinden om in huiselijke settings beeld te schieten. Op deze manier kunnen we ook makkelijk inspelen op gebeurtenissen of slow-sellers onder de aandacht brengen.
Je bekijkt mijn werk voor de Instagram hier:

Om onze social kanalen meer diepgang en inspiratie te geven heb ik verschillende guides opgezet.
Van een duurzaamheid-gids, een product guide tot aan samenwerkingen met influencers die vertellen over hun favoriete bestemming. Community building it is!
Marketing
Copy Writing – PR – Advertisement
Als Creative Marketeer ben ik bij Gray Label onderanderen verantwoordelijk voor de Copy Writing van Instagram captions, nieuwsbrieven en Ad teksten. Een taak waarbij het van belang is dat je het merk ademt en de consument blijft inspireren en triggeren.
Daarnaast neem ik ook het creëren van de ads op me, waarbij de focus ligt op grafische design ervan. Het uiteindelijke inzetten van de advertenties in Facebook en Google Ads wordt uitbesteed.
Om in de mooie tijdschriften te belanden onderhoud ik rechtstreeks contact met ons PR bureau. Samen sparren we maandelijks over mogelijke events en merk-activaties.
Social Media
Influencer Marketing – Monitoring
Met een following van meer dan 106.000 volgers is Instagram ons grootste communicatiekanaal. Het is mijn verantwoordelijkheid om dagelijks te posten en zowel stories als captions en foto’s hiervoor klaar te zetten.
We hebben sinds mijn start bij Gray Label de influencermarketing weggehaald bij ons PR bureau en dit naar onszelf toegetrokken. Dit werkt onwijs goed en heeft zich in het afgelopen jaar echt bewezen.
We werken samen met zowel macro als micro influencers. Van Aimee Song (US, 6,9 M volgers), The Bucket List Family (US, 3,3 M volgers) en Linda Tol (NL, 510 D volgers) tot aan Eri Grace (UK, 16 D volgers) en Hanneke Tsujimaru (BE, 28 D volgers).
Creative
Content – Photography – Graphic Design
Om meer uit content creatie te kunnen halen doe ik veel fotografie zelf. Een erg leuke toevoeging binnen mijn werkzaamheden. Het gaat hierbij voornamelijk om fotografie van de brand store, stills met productfotografie en kleine social media campagnes.
Daarnaast komt er veel grafisch design kijken bij mijn werkzaamheden. Van het maken van de seizoensgebonden lookbooks, tot aan alle benodigdheden voor een nieuw verkoopseizoen en het uitwerken van artwork voor de window van de brandstore.
Ook in dagelijkse werkzaamheden komt het terug. Op onze Stories post ik dagelijks. Soms gaat het hierbij om posts waar veel grafisch werk in zit.