Content marketeer

Mijn werkzaamheden bij Hey Marketing

Interim content marketeer

Van februari tot juli 2021 ben ik werkzaam geweest bij de start-up Hey Marketing in Eindhoven. Het bedrijf waar ik als interim content marketeer super veel heb mogen leren in een korte tijd en waar we de meest gave online campagnes hebben opgezet! Het doel? Bedrijven online laten groeien door een passend online marketing plan toe te passen. Werkzaam vanuit een strategisch oogpunt en met een gezonde dosis creativiteit om het maximale resultaat te behalen!

Social media advertenties

Voor Facebook en Instagram

Het is natuurlijk dé manier om online meer bereik te behalen: slimme advertenties inzetten binnen Facebook, Instagram, Pinterest, TikTok of LinkedIn.

Mijn werkzaamheden hierbij waren het aanboren van doelgroepen en het opmaken van de advertenties.

Leuke en uitdagende klussen, want ieder bedrijf is anders en heeft een andere look & feel nodig.

Met animerende stories op Facebook en Instagram, pakkende teksten in de vaste posts en door het vertellen van verhalen heb ik mijn kennis hierin mogen verbreden.

E-mail marketing

Vol inspiratie en met passende teksten

Een sterke band opbouwen met je doelgroep doe je nu eenmaal met e-mail marketing. Met mijn oogpunt vanuit branding vond ik dit een erg uitdagend onderdeel. Want waar vind je het balans tussen een toevoegende boodschap brengen, je merkidentiteit uitdragen én geaccepteerd worden door de consument? Want het laatste wat je wilt is irritaties opbouwen omdat je ‘te vaak’ voorbij komt in de mailbox.

Mijn werkzaamheden binnen e-mailmarketing waren voornamelijk het bedenken van leuke acties, verwerken van het inhoud pakket van de klant en hieruit een inspirerende en aantrekkelijke mailing opbouwen.

Ook automatisch gepersonaliseerde mails waren hierbij veel voorkomend. Extra uitdagend omdat je je binnen deze situaties helemaal kan specificeren op een bepaald soort klant.

SEO teksten

Zoekmachine optimalisatie ten toppen!

Pakkende content, linkbuilding, local SEO en een goede optimalisatie: de perfecte manier voor een stijging van een website binnen Google.

Om tot de juiste teksten te komen begon ik hierbij met een uitgebreid zoekwoorden-onderzoek. Want welke termen worden ingetypt door de consument die zoekende is naar bepaalde producten of diensten?
Met een lijst aan relevante zoektermen als gevolg werd er een content mapping opgezet.

De zoektermen met de meest relevante, hoge scoren kon ik vervolgens gaan gebruiken binnen mijn SEO teksten. En met de juiste linkjes en vernieuwende content, levert dit al snel resultaat op!