Let’s talk about me!

Mijn naam is Sophía Louísa van Kuijck en ik ben 24 jaar oud. Een half jaar geleden ben ik afgestudeerd aan het Amsterdam Fashion Institute (AMFI) waar ik de studie Branding heb gevolgd. 

Inmiddels ben ik meer dan klaar om het werkveld in te duiken. Met een rugzak gevuld aan kennis en verschillende ervaringspunten sta ik te popelen om aan de slag te gaan. Op deze pagina vertel ik je meer over mijn studie en capaciteiten!

Tijdens mijn studie Branding aan het AMFI heb ik geleerd dat een concept staat aan de basis van elk (mode)merk. Het concept is van invloed op de ontwerpen, de assortimenten en de communicatie- en verkoopstrategie.

Maar gelukkig gaat het nog verder dan dat. Want ideeën uitdragen op een manier die past bij zowel merk als consument vind ik de meest interessante kant eraan. Met een goede dosis nieuwsgierigheid mocht ik in de laatste twee jaar van mijn studie een ‘eigen pad’ kiezen. Mijn keuze was snel gemaakt en ik volgde een minor in (online) marketing en een specialisatie in Brands & Innovation. 

(Online) Marketing

De keuze om hier meer over te leren kwam voort uit een specifieke interesse naar commerciële uitingen. Tijdens mijn minor werd mij duidelijk dat het uitzetten van strategieën met de doorslag naar content het beste bij mij past. Om die reden ben ik een opvolgende stage gaan volgen bij het Amsterdamse modemerk Fabienne Chapot. In de 9 maanden dat ik hier ‘werkzaam’ was heb ik voornamelijk gewerkt aan het schrijven en creëren van nieuwsbrieven voor de retailers en aan het opzetten van content items voor de interne app van het bedrijf.

Mijn kennis binnen (online) marketing heb ik verder mogen ontwikkelen tijdens de 6 maanden dat ik werkzaam was als interim content marketeer bij het Eindhovense bedrijf Hey Marketing. Een goede leerschool voor mij waar ik zowel strategisch als creatief mijn ding mocht doen. Van social media campagnes tot het opzetten van e-mail marketing mét bijbehorend doelgroep onderzoek, alles kwam voorbij. Daarnaast had ik wekelijkse taken als copywriter waarbij ik het gevecht aanging met de woorden om tot de sterkste SEO teksten te komen die ook nog extra leads opleverden! 

But there is more…

Bute there is more…

Innovation

Maar mijn interesse prijkt verder dan het commerciële. Want al dan niet de grootste uitdaging binnen mijn projecten als Branding studente, was toch wel om er met een ethisch oogpunt naar te kijken.

Neem de modewereld als voorbeeld. Persoonlijk heb ik een haat-liefde verhouding met deze industrie. De liefde komt voort uit dát wat mode met mensen doet. Door mode kunnen mensen zich identificeren, zich ergens bij aansluiten of juist ergens tegen af zetten. Door mode kan men laten zien wie ze zijn, waar ze voor staan en hoe ze zich voelen. 

Maar de mode industrie blijft een van de meest vervuilende industrieën op aard. Een industrie waar prijsvechters het tegen elkaar opnemen,

arbeidsomstandigheden in veel situaties slecht zijn en de wegwerpmaatschappij steeds opnieuw word gevoed en verleid. 

Een reden om de industrie uit de weg te gaan? Absoluut niet. Een reden om verder te denken aan onze mogelijkheden? Dat zeker.

Tijdens de specialisatie Brands & Innovation leerde ik om de toekomst optimaal te benutten. En hierbij is vooruitkijken niet voldoende. Het gaat om voorop lopen, dat doen wat niet verwacht word en technologie optimaal benutten. Niet voor niets dat deze filosofie mijn afstudeerproject domineerde. En niet voor niets, met het project behaalde ik een 9 en mocht ik mijn studie Cum Laude afsluiten. 

Fashion is the most powerful art there is. It’smovementall in one. It shows the word who we are and who we’d like to be.

Personal

Laat ik beginnen met dat ik soms iet wat lang van stof kan zijn. Dat heb je gegarandeerd gemerkt als je tot dit punt van mijn verhaal bent gekomen. Maar er is meer. Ik ben onwijs enthousiast en ambitieus in hetgeen ik doe. Ondernemend, een aanpakker en bovenal een harde werker.

Wanneer ik ergens voor ga doe ik dat met de volle 100%. Ik ben erg perfectionistisch wat in mijn werk ook nadelig kan uitpakken. Soms een dromer, soms rustig op de achtergrond en soms in mijn eigen wereld. Maar bovenal een enthousiast en gedreven persoon om mee te werken.

The end.

Benieuwd naar mijn verdere achtergrond, vaardigheden en werkervaring?